kwn2..

Tuesday, February 1, 2011

kelebihan Selawat...

Rasulullah saw telah bersabda bahawa: " Malaikat Jibrail, Mikail, Israfil dan Izrail as telah berkata kepadaku:

Malaikat Jibrail as: Wahai Rasulullah saw, barangsiapa yang membaca selawat ke atas mu tiap2 hari sebanyak 10 kali, maka, akan saya bawa tangannya dan akan saya dia melintasi titian seperti kilat menyambar..

Malaikat Malik as: Mereka yang berselawat ke atas kamu akan aku beri mereka minum dari telagamu..

Malaikat Israfil as : Mereka yang berselawat kepadamu akan aku sujud kepada Allah swt dan tidak akan mengangkat kepalaku sehingga Allah swt mengampuni orang itu..

Malaikat Izrail as:Bagi mereka yang berselawat ke atasmu, maka akan aku cabut roh mereka itu dengan selembut-lembutnya seperti aku mencabut roh para nabi-nabi..

No comments:

Post a Comment